Rekabeti çok yüksek olan e-ticarette yanlış ürünlere yatırım yapmaktan kurtulup çok büyük bir başarıyı yakalayabilirsiniz.
Bunun için analitik bir zekaya sahip olmanız ve ne yaptığınızın farkında olmanız son derece önemlidir.
Gerçekten sürekli milyonlarca ürünlerin satıldığı ve sürekli değişen tüketici taleplerini göz önünde bulundurarak e-ticarette en çok satılan ürünleri nasıl bulabiliriz ?
Akıllı bir takip stratejisi ile verilerin gücünden faydalanarak satmaya ilgi duyduğunuz nişteki ürünleri takip etmeye başlayarak.
Merak etmeyin birazdan bu konunun ne demek olduğunu ve nasıl yapabileceğinizi öğreneceksiniz.
Yazının en sonunda sizin için geliştirdiğimiz ücretsiz basit bir yazılımı önereceğiz. Yazılımı kullanmaya başladığınız anda sizde e-ticarette en çok satılan ürünleri takip edebileceksiniz.
Tabi öncesinde e-ticarette en çok satılan ürünler piyasa sürülmeden önce arka planda neler oluyor bunlara birlikte göz atalım.
Nişiniz belirli bir kategori veya alt kategoride hizmetler veren ürünleri temsil etmesi gerekir.
Bir nişe sahip olmanız size;
E-ticarette niş bir kategori bulmak ve bu niş kategorisi üzerinde çalışma yapmaya başlamak son derece önemlidir. Nitekim müşterilerinizin kim olacağını ve sorunlarını ne kadar iyi anlayabilirseniz, satışlarınızı da o kadar arttırabilirsiniz.
Ürünlerinizi daha iyi tanımak demek müşterilerinizin hayatlarındaki sorunları da fark etmek demektir.
E-ticarette bir niş kategorisinde olmanız size güçlü bir iç görü sağlar.
gibi bir çok markalaşma problemlerini çözer.
Bu sayede çok etkili bir e-ticaret markası oluşturabilirsiniz.
Diyelim ki nişimiz "el yapımı" ürünler. E-ticarette en çok satılan ürünleri bulmaya çalışıyoruz.
Bu durumda Google'ın bize sağlamış olduğu nimet sayılabilecek verilere ulaşıyoruz. Çünkü daha önce hiç bir fikrimiz olmayan bir nişteki verilere ulaşacağız.
Verilerin gücünden faydalanmak size;
İnsanlar "el yapımı" ile ilgili neleri arıyorlar hemen bakalım.
Bunun için ücretsiz Google Ads hesabınızı açmanız gerekiyor.
Google Ads hesabınızı açtıktan sonra;
Araçlar ve Ayarlardan > Anahtar Kelime Planlayıcı tıklayın.
Açılan ekranda Yeni anahtar kelimeleri keşfedin butonuna tıklayın.
anahtar kelimenizi girin ve sonuçları görün butonuna tıklayın.
Ben "el yapımı" kelimesini girdim, ortalama aylık arama sayısına göre sıraladım ve sonuçlar şu şekilde;
Kendi nişimde e-ticarette en çok satılan ürünleri bulmaya çalışıyorum ve elimdeki verilere dayanarak bir iç görü geliştirmeye çalışıyorum.
E-ticaret markam için sırası ile aşağıdaki verilerden faydalanacağım;
Bunun için geliştirmiş olduğumuz Ürün Takip yazılımı sayesinde 50 adet ürünün günden güne değişebilen verilerini ücretsiz takip edebilirsiniz.
Ücretsiz ürün takip Tools erişmek için aşağıdaki linke tıklayıp üye olun, üyeliğinizi çok kısa bir süre içerisinde onaylayacağız.
https://tools.erdalvuran.com.tr/
Nişimizi belirledik ve ürünlerimizi bulmak için bir kaç anahtar kelime fikrine sahibiz.
Şimdi sıra geldi ürün verilerini takibe almaya;
Bu şekilde 3 farklı pazar yerinde bulduğum ürünleri takibe aldım.
Yazılımı kullanmak çok basit ama yine de kullanım videosu yakında gelecek.
Takip etme kriterlerimi belirlerken;
ürünleri seçmeye çalıştım.
Bu şekilde e-ticarette en çok satılan ürünleri trend gerçekleştirmeden yakalayabilirsiniz.
Yüksek değerlendirme almış ürünler piyasada belirli bir doygunluğu yaşamış olabilir o yüzden daha az değerlendirme alan ürünlere odaklanın.
Satıcı sayısı ne kadar az olursa rekabeti de o kadar az olur.
Tabi iş bunları takip etmek ile bitmiyor şimdi sıra geldi olasılıkları hesaplamaya.
Bir ürün ile rekabet edecekseniz o ürünün satıcılarını çok iyi takip etmeniz gerekiyor. Satıcıların davranışlarını anlamaya çalışmak için bazı sorular üretmelisiniz.
Satıcıların kademeli olarak düşmesi satıcıların bu üründen memnun olmamasından dolayı olabilir yada fark etmediği için ürün göndermemiş olabilir.
İşte bu olasılıkları hesaplamak e-ticarette en çok satılan ürünlerin neden çok satıldığını anlamanızda da yol gösterebilir.
Takip edeceğiniz ürünlere çok iyi çalışın ve rastgele ürünleri takip etmek yerine yukarıda bazı altın niyetindeki takip etme kriterlerinden bahsettik yine tekrar edelim;
En önemli adım karar verme aşamasıdır. Karar vermeden önce bir tahmini ciro hesaplaması gerçekleştirin.
Bunun için ortalama değerlendirme sayısını baz alarak gerçekten kaç kişinin satın aldığını ön görebilirsiniz, ve gerçekçi olmaya dikkat edin.
gibi soruların cevabını bulun buda size gerçekçi bir tahmini ciro ve satış hacmini bulmanıza yardımcı olur.
Karar verme aşamasında;
Sizin gördüğünüz fırsatları başkaları da görüyor olabilir. Harekete geçip deneyin!
Ünlü bir söz ile yazımızı sonlandıralım.
Başlamadan önce iyice düşün; ama bir kere başlayınca, hemen bitirmeye bak.
"Gaius Sallustius Crispus"