E-ticarette en çok satılan ürünler (Ücretsiz takip yazılımı)
×
E-ticaretDijital PazarlamaE-ticaret DanışmanıHakkımdaİletişim

Size daha iyi bir deneyim sunabilmek için çerezler kullanıyoruz.
İNCELE TAMAM
 

E-ticarette en çok satılan ürünler (Ücretsiz takip yazılımı)

E-ticaret yapan herkes e-ticarette en çok satılan ürünleri bulmaya çalışır. Peki e-ticarette en çok satılan ürünleri nasıl bulabiliriz?

İçindekiler



Akıllı çalışın ve stratejik olun

Rekabeti çok yüksek olan e-ticarette yanlış ürünlere yatırım yapmaktan kurtulup çok büyük bir başarıyı yakalayabilirsiniz.

Bunun için analitik bir zekaya sahip olmanız ve ne yaptığınızın farkında olmanız son derece önemlidir.

Gerçekten sürekli milyonlarca ürünlerin satıldığı ve sürekli değişen tüketici taleplerini göz önünde bulundurarak e-ticarette en çok satılan ürünleri nasıl bulabiliriz ?

Akıllı bir takip stratejisi ile verilerin gücünden faydalanarak satmaya ilgi duyduğunuz nişteki ürünleri takip etmeye başlayarak.

Merak etmeyin birazdan bu konunun ne demek olduğunu ve nasıl yapabileceğinizi öğreneceksiniz.

Yazının en sonunda sizin için geliştirdiğimiz ücretsiz basit bir yazılımı önereceğiz. Yazılımı kullanmaya başladığınız anda sizde e-ticarette en çok satılan ürünleri takip edebileceksiniz.

Tabi öncesinde  e-ticarette en çok satılan ürünler piyasa sürülmeden önce arka planda neler oluyor bunlara birlikte göz atalım.



Bir niş belirleyin

Nişiniz belirli bir kategori veya alt kategoride hizmetler veren ürünleri temsil etmesi gerekir. 

Bir nişe sahip olmanız size;

  • Uygun maliyet,
  • Marka konumlandırmasını güçlendirme,
  • Daha az rekabet,
  • Daha fazla kâr,
  • ve sadık marka müşterilerine
sahip olmanız demektir.

E-ticarette niş bir kategori bulmak ve bu niş kategorisi üzerinde çalışma yapmaya başlamak son derece önemlidir. Nitekim müşterilerinizin kim olacağını ve sorunlarını ne kadar iyi anlayabilirseniz, satışlarınızı da o kadar arttırabilirsiniz.

Ürünlerinizi daha iyi tanımak demek müşterilerinizin hayatlarındaki sorunları da fark etmek demektir. 

E-ticarette bir niş kategorisinde olmanız size güçlü bir iç görü sağlar.

  • Müşterilerinizin kim olacağını? 
  • Ürünlerinizin onların hayatında hangi problemleri çözeceğini? 
  • Çokluklar içerisinde hangi ürünlere odaklanmanız gerekeceği ?

gibi bir çok markalaşma problemlerini çözer.

Bu sayede çok etkili bir e-ticaret markası oluşturabilirsiniz.



Nişinizdeki anahtar kelimeleri analiz edin

Diyelim ki nişimiz "el yapımı" ürünler. E-ticarette en çok satılan ürünleri bulmaya çalışıyoruz. 

Bu durumda Google'ın bize sağlamış olduğu nimet sayılabilecek verilere ulaşıyoruz. Çünkü daha önce hiç bir fikrimiz olmayan bir nişteki verilere ulaşacağız.

Verilerin gücünden faydalanmak size;

  • para 
  • zaman
  • iç görü kazandırır.

İnsanlar "el yapımı" ile ilgili neleri arıyorlar hemen bakalım.

Bunun için ücretsiz Google Ads hesabınızı açmanız gerekiyor.
Google Ads hesabınızı açtıktan sonra;

Araçlar ve AyarlardanAnahtar Kelime Planlayıcı tıklayın.

Açılan ekranda Yeni anahtar kelimeleri keşfedin butonuna tıklayın.

anahtar kelimenizi girin ve sonuçları görün butonuna tıklayın.
Ben "el yapımı" kelimesini girdim, ortalama aylık arama sayısına göre sıraladım ve sonuçlar şu şekilde;



Harika! sonuçlar listelendi ve hemen gözüme çarpan kelime "el yapımı hediye" aylık 2.900 kere aranıyor. 

  • Demek ki el yapımı nişinde şuanda insanlar daha çok hediyelik ürünler aradığı iç görüsüne sahip oldum. 
  • Ayrıca 200 aranma ile hediye fikirleri arayan tasarımcıların olduğunu görebiliyorum.
Burayı daha fazla geliştirebilirsiniz. Google Trends gidin ve insanların
  • Zaman içinde gösterilen ilgi
  • Alt bölgeye göre ilgi alanı
görebilirsiniz.

Şimdi nişi ve anahtar kelimelerimi bulduğuma göre sıra geldi ürün analizi yapmaya.


Ürün analizi yapın

Kendi nişimde e-ticarette en çok satılan ürünleri bulmaya çalışıyorum ve elimdeki verilere dayanarak bir iç görü geliştirmeye çalışıyorum.

E-ticaret markam için sırası ile aşağıdaki verilerden faydalanacağım;

  • Ürün puanı
  • Ürün fiyatı
  • Ürün değerlendirmesi
  • Ürün yorum sayısı
  • Ürün favori sayısı
  • Ürün toplam satıcıları

Ürün puanı:
E-ticarette en çok satılan ürünleri bulmaya çalışırken ürün puanı analizi oldukça önemlidir. Bu ürünü satın almış ve deneyimlemiş kişilerin ürünün kalitesi hakkında fikir verir.

Ürün fiyatı:
Ürün fiyatını takip etmek ürünün pazarda gerçekten tutup tutmadığını görmemize yardımcı olur. Eğer ürün fiyatı düşmüyorsa ve ara sıra artıyorsa demek ki insanlar bu ürüne muhtaç olduğunu gösterir çünkü fiyatı artıyor olmasına rağmen almaya devam ediyorlar. Aksine fiyat sürekli kırılıyorsa demek ki ürüne olan talebin sonuna geldiğini gösteriyor.

Ürün değerlendirme sayısı, yorum sayısı ve favorisi sayısı:
E-ticaret tüketicilerinin en önemli parametresi ürün değerlendirmesi hakkında fikir sahibi olmak. Özellikle satın alma öncesi ürün hakkında başka insanların fikirlerini merak ediyorlar ve değerlendirmeleri okuyarak satın almaya karar veriyorlar. Dolasıyla düzenli artan;

  • değerlendirme sayısı (ürün satın almış kişilerin deneyimini)
  • yorum sayısı (soru ve sorunlarını)
  • favori sayısı (ürüne ilgi seviyesini)
gösterir ve satacağımız ürünler hakkında bize detaylı bir iç görü sunar.

Şimdi sıra geldi bu verileri nasıl takip edebileceğimize.

Sürekli ürün verilerini takip edin. (Ücretsiz takip yazılımı)



Sürekli ürün verilerini takip edin. (Ücretsiz takip yazılımı)

Bunun için geliştirmiş olduğumuz Ürün Takip yazılımı sayesinde 50 adet ürünün günden güne değişebilen verilerini ücretsiz takip edebilirsiniz.

Ücretsiz ürün takip Tools erişmek için aşağıdaki linke tıklayıp üye olun, üyeliğinizi çok kısa bir süre içerisinde onaylayacağız.
https://tools.erdalvuran.com.tr/

Nişimizi belirledik ve ürünlerimizi bulmak için bir kaç anahtar kelime fikrine sahibiz.

Şimdi sıra geldi ürün verilerini takibe almaya;

  • trendyol.com web sitesini açtım ve aramaya  "hediyelik" anahtar kelimesi yazdım,
  • ve bulduğum ürünün URL'sini kopyaladım,
  • https://tools.erdalvuran.com.tr/ Tools giriş yaparak,
  • sol menüde yer alan Takip Et > trendyol.com tıkladım,
  • açılan ekranda URL kutusuna kopyaladığım URL'yi yapıştırdım,
  • ve ardından Ürünü Takip Et tıkladım.
Şimdi arkama yaslanıp verilerin oluşması için bir kaç gün bekleyeceğim.

Bu şekilde 3 farklı pazar yerinde bulduğum ürünleri takibe aldım.

Yazılımı kullanmak çok basit ama yine de kullanım videosu yakında gelecek.

Takip etme kriterlerimi belirlerken;

  • değerlendirme sayısı maksimum 500 ve altında olan
  • satıcı sayısı olarak henüz fazla satıcısı olmayan

 ürünleri seçmeye çalıştım.

Bu şekilde e-ticarette en çok satılan ürünleri trend gerçekleştirmeden yakalayabilirsiniz.

Yüksek değerlendirme almış ürünler piyasada belirli bir doygunluğu yaşamış olabilir o yüzden daha az değerlendirme alan ürünlere odaklanın.

Satıcı sayısı ne kadar az olursa rekabeti de o kadar az olur.

Tabi iş bunları takip etmek ile bitmiyor şimdi sıra geldi olasılıkları hesaplamaya.



Rekabet ve zorluk analizini hesaplayın.

Bir ürün ile rekabet edecekseniz o ürünün satıcılarını çok iyi takip etmeniz gerekiyor. Satıcıların davranışlarını anlamaya çalışmak için bazı sorular üretmelisiniz.
 

  • Satacağınızın ürünün kaç satıcısı var ?
  • Siz ürününüzü ne kadarlık bir karla satabilirsiniz? Gerçekçi olun.
  • Satıcılar neden az ürünün stoku mu çok ?
  • Satıcılar yeterince bütçesi mi yok ?
  • Satıcılar fiyat dalgalanmasından dolayı ilgilenmekten vazgeçmiş mi ?
  • Satıcılar başka ürünlerle ilgilendiği için bu ürüne ilgiyi fark etmemiş olabilir mi? 

Satıcıların kademeli olarak düşmesi satıcıların bu üründen memnun olmamasından dolayı olabilir yada fark etmediği için ürün göndermemiş olabilir.

İşte bu olasılıkları hesaplamak e-ticarette en çok satılan ürünlerin neden çok satıldığını anlamanızda da yol gösterebilir.



Karar verin ve harekete geçin

Takip edeceğiniz ürünlere çok iyi çalışın ve rastgele ürünleri takip etmek yerine yukarıda bazı altın niyetindeki takip etme kriterlerinden bahsettik yine tekrar edelim;

  • 50 ile 500 arasında değerlendirme puanı almış 
  • ve çok fazla satıcısı olmayan ürünleri bulun
takip yazılımımız ile takibe başlayın. Bu sayede e-ticarette en çok satılan ürünleri keşfedebilirsiniz.

En önemli adım karar verme aşamasıdır. Karar vermeden önce bir tahmini ciro hesaplaması gerçekleştirin.

Bunun için ortalama değerlendirme sayısını baz alarak gerçekten kaç kişinin satın aldığını ön görebilirsiniz, ve gerçekçi olmaya dikkat edin.

  • Bütün hesaplamalarınıza göre siz günde ortalama kaç tane satabilirsiniz ? 
  • ve ne kadar süre ürünü elinizde tutabilirsiniz ? 

 gibi soruların cevabını bulun buda size gerçekçi bir tahmini ciro ve satış hacmini bulmanıza yardımcı olur.

Karar verme aşamasında;

  • Eğer ki ürününüz gerçekten uzun süre boyunca düzenli olarak satıyorsa 
  • Fiyatı fazla dalgalanmıyorsa
  • Mevsimler şartlardan fazla etkilenmiyorsa
  • Genel iç görülerinize güveniyorsanız

Sizin gördüğünüz fırsatları başkaları da görüyor olabilir. Harekete geçip deneyin! 

Ünlü bir söz ile yazımızı sonlandıralım.
Başlamadan önce iyice düşün; ama bir kere başlayınca, hemen bitirmeye bak.

"Gaius Sallustius Crispus"



Yorumlar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak.