Aslında farkında olmadan işletmelerin geleneksel ticarette yaptığı satışın online hali.
Endüstri 4.0 ile daha fazla yaygınlaşması bekleniyor.
Fabrikadan eve sipariş gönderen müşterimin hikayesini dinleyin:
İngiltere’de yer alan bir müşterimiz ürün özellik ve görsellerini web sitesinde XML aracılığıyla ile sergiliyor bu sayede gelen siparişlerin bilgilerini anlaşma yaptığı fabrikaya iletiyor ve fabrika müşterimizin adına siparişleri müşteriye sorunsuz bir şekilde kargo ve kurulumunu ile tamamlıyor.
Stoksuz eticaret nasıl yapılır ?
Türkiye’de bir çok tedarikçi bu modele geçiş yapmaya başladı.
XML hizmeti sunan tedarikçiler ile anlaşıyorsunuz ve ürünler sitenize otomatik olarak entegre oluyor.
Satış yaptıkça sizde aynı satışı tedarikçiden geçiyorsunuz ve tedarikçiniz sizin adınıza kargoyu müşterinize iletiyor hatta faturanızın çıktısıyla birlikte bu sayede marka algınızı da geliştiriyorsunuz.
Kargo takip numarasını eticaret sitenize işliyorsunuz ve müşteriniz kargoyu takip ediyor.
Hepsi bu kadar.
Not: Burada dikkat etmeniz gereken önemli husus tedarikçinizin güvenirliği çünkü siz yatırımınızı dijital pazarlama reklamlarına tedarikçinin ürünleri sayesinde yapacaksınız.
Hali hazırda geleneksel pazarda satıcı iseniz yani bir mağazaya sahip iseniz. Ürünlerinizi eticaret sitenize eklemek için öncelikle içerik geliştirme çalışması ile başlamalısınız.
Bunun için yapmanız gerekenler sırası ile
Ürünlerinizi web sitenizde satışa hazır hale getirmek eticaret’in 2. önemli adımıdır.
Eticaret’te Şirket kurmak zorunluluğu Türkiye Cumhuriyeti yasalarında göre yıllık 30.000.00 ₺ ciroya kadar zorunlu değildir.
Bununla ilgili açıklamalarını yaptığım kapsamlı bir youtube videosunu izlemenizi tavsiye ederim.
https://www.youtube.com/watch?v=--f1Wv6QrCM&t=66s
Peki sanal pos olmadan ödeme nasıl alacaksınız diye düşünüyor olabilirsiniz. shopier.com bu yasaya istinaden size ödeme alt yapısı sağlıyor.
Shopier ile ödeme alma modülü Eticaret Paket V’de kullanabilirsiniz.
Dezavantajı:
Normal sanal pos sağlayıcıları %3 kesinti yapıyorken shopier.com %5 kesinti yapıyor.
Ayrıca pazar yerlerine başvuru yapamazsınız şirket evraklarınız olmayacağı için.
Bir önceki yazımda eticaret’te adım adım başarıyı anlatırken dijital pazarlama stratejisi oluşturmayı ve farklı bütçeler için başlangıç yöntemini anlatmıştım okumadıysanız okumanızı tavsiye ederim.
Dijital Pazarlama stratejisinde Performans Pazarlaması ile başlar iseniz;
Performans pazarlama dijital eticaret markanızı yaratma sürecinde uygulanan ve başarılı bir çok eticaret girişimlerinin arkasında kullandığı ıspatlanmış önemli bir stratejidir.
Performans pazarlamada herşey veriye dayalı olduğu için ölçülebilirdir.
Hedef Kitle Analizi (Persona):
Hedef kitle tespit edilirken
Hedef kitleniz kim nasıl davranıyor ? Yaşam biçimleri nasıl? Hangi web sitelerini geziyor ? Nelerden hoşlanıyorlar(Beğendiği sayfalar) ? Görüşleri nedir ? Tüketici sınıflandırması nedir ? Hedef kitlemizi tanımak için ön içgörü soruları gerekir.
Facebook Hedef Kitle İstatistiklerini kullanarak bu personaların analizini yapabilir beğendikleri ortak sayfaları görüntüleyebilirsiniz.
Doğru personaları bulduğumuzdan emin olmak için bazı hedef kitle reklam testleri yapılır.
Ürünlerinizi satın alan kişilerin arama sorgularını Google Trends’i kullanarak mevsimsel farklılıklar ve yükseliş trendi takip edilmelidir.
Google Anahtar Kelime Planlayıcısı kullanarak en çok arama hacimlerini kontrol edip fikir edinebilirsiniz.
Sosyal Medya Yönetimi
Sosyal medya yönetimi farkındalık oluşturma ve organik satışlar elde etmek için önemli bir yönetim süreci ister.
Sosyal medya disiplinli ve sıklıkla trendleri takip ederek güncellemek ve uzmanlık gerektiren bir iştir.
Algı oluşturmak ve algının yarattığı imajı takip etmek önemlidir.
Planlama ve İçerik oluşturmada Performans Pazarlama Reklamlarına göre adapte olmak önemlidir.
Facebook Reklamları ile Yeniden Hedefleme:
Google Reklamları ve Yeniden Hedefleme :
Google Alışveriş Reklamlarına kayıt ve başvuru tamamlama süreci sonrasında Google Ads sayesinde ürünlerinizi ilgili anahtar kelimede tıklanma elde etmek ve web sitenizi inceleyen kullanıcılara GDN ortakları web sitesinde gezinirken dinamik olarak yeniden ürünler sunulur.
Aynı şekilde facebook reklamlarındaki işlemleri takip ederek aynı pazarlama stratejisi uygulanır. Google Analitik sayesinde belirli işlemleri yapmış hedef kitleler hedeflenir.
Performans Pazarlamada Persona davranış hikayesini dinleyin;
Ahmet Sosyal Medya Hesaplarını kullanan(facebook, instagram) ve GDN web sitelerini gezen ama henüz bir laptop almaya fikri olmayan kişi.
Ahmet’e laptop lazım olur ve Google 'da bir internet arama sorgusu başlatır laptop fiyatlarını incelemek için bir kaç web sitesini gezer.
Gezmiş olduğu sayfayı ilk kez ziyaret edince Facebook Pixel’i çalışır ve Google anahtar kelimesi ile sorgulayan Ahmet Instagram'da gezinirken Sponsorlu reklamlarla karşılaşır.
Daha sonra bu reklamlara tıklayan Ahmet x eticaret sitesini ziyaret eder ve x eticaret sitesi sahibi yeniden pazarlama stratejileri kurulu ise Ahmetin satın alma niyeti anlar ve Ahmeti tekrar siteye geri çekmek için indirimler ile sürekli hedefler. (30 gün)
Bu basit bir davranış hikaye senaryosunda anlatmak istediğim Performans Pazarlamanın ne kadar değişken olabileceği farkını düşünmeniz Facebook ve Google kendi arasındaki tüketici verilerini analiz ederek satın almaya niyetli kişileri bulur ve Reklam Verenlere bu kişilerin bilgilerini ücret karşılığında satar.
Eticaret Sitesi Yönetimi
Teknik:
Eticaret sitenizde kullanıcılar hangi sayfayı açıyor? Ne kadar süre geçiriyor ? En çok nereye tıklıyorlar ? Hangi sayfada takılıyorlar yada hızlı geçiyorlar? Sunucu bakımı ve performansı takibi gibi bir çok metrik takip edilmeli ve kullanıcı deneyimi iyileştirmeli.
Google Analitik, Yandex Metrika ve Facebook Pixel Olay Yöneticisi takip edilmelidir.
Tasarım:
Güncel kampanyalarınız için etkileyici banner ve görseller ile profesyonel bir görünüme sahip bir Anasayfaya sahip olmak önemlidir.Ayrıca web sitenizin sosyal medya hesaplarınız ile aynı davranmalı.
Güncelleme:
Ürünlerinizin stok durumu kritik öneme sahiptir.Zira satışını yaptığınız ürün web sitenizde yer alıyor ama stokta yoksa bu müşteriniz için büyük bir hayal kırıklığı yaratacak.Stoklarınızın güncel olduğunu takip edin.
Analiz ve Rapor
Yapılan bütün stratejilerin ölçülebilir KPI'larına bakılır burada önemli değerlerden birisi ROAS'tır. ROAS'ta başarıyı yakalamak sistemi oturtmak demektir.
Umarım faydalı bir yazı olmuştur.
Sosyal medya hesaplarımdan bana ulaşarak eticaret ilgili her türlü sorularınızı iletmekten çekinmeyin.