E-ticaret türleri nelerdir?
×
E-ticaretDijital PazarlamaE-ticaret DanışmanıHakkımdaİletişim

Size daha iyi bir deneyim sunabilmek için çerezler kullanıyoruz.
İNCELE TAMAM

E-ticaret türleri nelerdir?

 

E-ticaret türleri nelerdir?

Günümüzde e-ticarete olan ilgi oldukça hızlı gelişiyor ve iş seçme modellerinde e-ticarete yönelim artıyor. İşte Dünya'da ve yurtiçinde e-ticaret türleri.

İçindekiler



E-ticaret Türleri

Şuan günümüzde yapılan eticaret türlerinden söz edeceğiz. Bu yazının sonunda eticaret ilgili neler yapılıyor hem yurtdışında hem yurtiçinde eticaret markaları nasıl oluşturuluyor bu konular hakkında fikir sahibi olabilirsiniz.

İçindekiler;

Hemen hemen herkes şu aralar eticarete bir yerden başlamak istiyor. Minimum bütçeler ile denemek isteyenlerden tutun çok ciddi bir şekilde yatırım yapmak isteyenlerde oluyor.

Gerçekten eticaret sanıldığı kadar kolay bir şey değildir gerçek dünyadaki bir mağazanın istediği emeği ister ve daha akıllı olanını, yani görünürde eticaret kolay bir iş gibi görünür aksine güncel olmanız gereken bir iş.

Dolasıyla eticareti yeterince ciddiye almanız gerekir.Ancak bu şekilde gerçek bir eticaret markası oluşturabilir ve kar elde edebilirsiniz.

Ne yazikki ilk başta kar odaklı yaklaşıp değer yaratma fikrinden uzaklaşıyoruz. Başarısızlıkların çoğuda başımıza bu nedenlerden dolayı geliyor.

Şimdi size bu işler ile ilgili deneyimlerimizi anlatacağım ve sizde gerçekten eticarete başlamak istiyorsanız hangisini tercih etmeniz konusunda fikir sahibi olabilirsiniz.



Yurtdışında e-ticaret türleri

Yurtdışında bir e-ticaret markası yaratmak oldukça zor bir iştir. Nedeni ise farklı kültürde yaşayan insanları anlamaya ve onların istek ve arzularına göre hayatlarındaki yer edecek ürünler pazarlamak oldukça deneyim ister. Ama her işin zorluğu olduğu gibi aşılamayacak hiç bir şeyde yoktur. 

Sadece gerçekçi olmanız önemlidir. Size e-ticareti ballandıra ballandıra anlatıp sonrasında denediğinizde para kaybetmeye başladığınızda gerçekler ile yüzleşirsiniz.

İşte o zaman gerçekten e-ticareti öğrenmeyi deneyimlemiş olursunuz.

Ben size bütün gerçekleri ile anlatıyorum ki daha gerçekçi olaya yaklaşmanız için, yine de kendinizi avutup sizi kar odaklı bir zihin akışı ile manipüle eden diğerlerini dinlemeyi tercih edebilirsiniz. Biz burada gerçeklerden söz edeceğiz.

Şimdi gelelim yurtdışında e-ticaret türlerine ve e-ticaret markası yaratma serüvenine bu konuyu 3'e bölüyorum. 

  • Shopify ve dijital pazarlama ile dropshipping
  • Amazonda satış (dropshipping ve pravite label)
  • Online web sitenizden dijital pazarlama ve fullfiment sistemleri

Öncelikle neden 3'e böldüğümü açıklıyayım Türkiye'de girişimcilerin büyük bir kısmı bu 2 yöntemi ya Youtube'da izliyor yada Udemy'e bakıyor ve bu içeriklerin oluşturduğu bilgi kadarıyla birşeyler yapmaya çalışıyorlar.



Shopify ve dijital pazarlama ile dropshipping

Şimdi Shopify dropshipping ile başlayalım en çok yapılan ve genellikle girişimcileri eğitimlere para yatırıp sonrasında dijital pazarlamayı öğrenip gerçekleştirmeye çalıştığı bir eticaret iş modelidir.

Shopify dropshiping nasıl çalışıyor?
Ürünlerini online olarak Aliexpress ile dünya ya satmak isteyen büyük toptancıların Dropshipper'lar tarafından keşif edilerek. Eticaret mağazalarına toptancıların ürünlerini çekerek ve dijital pazarlamanın gücünü kullanarak satış yaparlar.

Yani Dropshipper'lar kreatif bilgisine güvenerek Aliexpress'te bir ürün taraması yapar ve satacağını düşündüğü ürünü toptan satıcının bile düşünemeyeceği şekilde yeni kreatif bir bakış açısı ile ürün içeriğini yeniden yazarak web sitesinde yayınlamaya başlar!

Daha sonra dijital pazarlama bilgisini kullanarak bir ürünü dünya'daki bütün ülkelere satmaya başlar!

Aslında dropshipperlar geleceğin dijital pazarlamacıları!

Dolasıyla ürününüzü dünyaya pazarlamak istiyor iseniz ve dijital pazarlama bütçeniz sınırlı ise sizde Aliexpress'te yer alabilirsiniz.

Kim bilir belki ürününüz bir dropshipper tarafından dünya'ya pazarlanır!

Yinede bu kadar zamanınız yok ise diğer adımlara geçelim.



Amazondan satış

Yurtdışında e-ticaret türlerinden belki de en çok tercih edileni Amazondan satış yaparak markalaşmaya çalışmak, her zaman söylüyorum kendi web sitenizden markalaşmanız hepsinin daha kolay ve ekonomik.

Eğer ürünlerinizi sadece yurtdışında satmak istiyor iseniz belki iyi bir başlangıç noktası olabilir, yine de biz her zaman ürünlerinizi kendi web siteniz üzerinden satmanızı tavsiye ederiz.

Nedeni ise bitmek bilmeyen pazaryeri algoritmaların sizi sürekli olarak en ucuza en uyguna ve bedava çalışmaya gayret ettirmesi.

Bunun anlamı bütün pazaryerleri için şudur.Sen benim müşterime en ucuza en kalitesini sat ve az kar et. Ben müşterimi memnun edeyim ve markalaşayım.

Sana düşen sadece kar et ve sözümü dinle.Pazaryerlerini en iyi bu şekilde anlatabilirdik. Yani markalaşamazsınız ve müşteriler asla sizin olmaz. 

Daha çok sadece kar elde etmeyi düşünen kişiler için uygun bir girişim, markalaşmak  ve değer yaratmak istiyorsanız burası sizin için uygun olmayabilir.

Peki Amazon'da süreç nasıl işliyor ?

Amazon'da Satıcı hesabı oluşturup bütün onay süreçlerinden sonra ürünlerinizi listelemeye başlıyorsunuz. Tabi ürünleri kargolama türlerine göre listeleyebiliyorsunuz.

Amazonda kargolama türleri;

  • Tedarikçiden müşteriye kargolamak (dropshipping)
  • Fulfillment by Amazon (FBA) 

Tedarikçiden müşteriye kargolamak;
Amazon'da Dropshipper'lar 
Aliexpress yada diğer toptancıların ürünlerini bulunduğu lokasyon ve teslimat süresini belirterek satış gerçekleştirirler.

Shopify ile mağaza açmak yerine Amazon'da satıcı hesabı açarak ürünü buradan listeleyip reklamlar vererek minimum karlar ile satış yapmaya çalıştığı yöntemdir.

Yani dropshipping'dir. 

Fulfillment by Amazon (FBA)

Amazon'un Fulfillment by Amazon (FBA) diye bir yerine getirme hizmeti var. Ürünlerinizi direk amazon depolarına gönderiyorsunuz ve operasyonel işlerinin tümünü Amazon sizin yerinize getiriyor.

Buda Amazon Prime(aylık 99$) üyelerine ücretsiz olarak sağladığı bir hizmet iadeler olursa FBA ile anında işleyebiliyor.

FBA ile de hızlı ürün satmak için reklam vermeniz yine şart. Yani yine bir reklam maliyetiniz söz konusu.



Online web sitenizden dijital pazarlamaya yatırım, fullfiment sistemleri ve markalaşmak

Hiç bir kimseye bağımsız kalmadan kendi e-ticaret markanızı oluşturmak istiyor iseniz tercih etmeniz gereken en doğru e-ticaret türüdür.

Online web sitenizde;

  • Paypal veya Stripe ile ödeme alma,
  • dil desteği sağlamak,
  • ve müşteri temsilciniz yada e-posta ile destek
sağlamanız başlangıç için yeterli olacaktır.


Dijital Pazarlama;
Yurtdışında bir e-ticaret sitesi açıp müşterileri bulmak için dijital pazarlamanın gücünden faydalanın.

Dijital Pazarlama Ajansları yada E-ticaret Danışmanı ile Veri odaklı çalışmalar yapabilirsiniz. Bu konuda etkili bir ekibe sahibiz daha fazla bilgi almak için ücretsiz keşif randevusu oluşturun.

https://www.erdalvuran.com.tr/kesif-randevusu?q=p

Yerine getirme(fulfilment)
Yerine getirme hizmetleri için artık profesyonel fullfiment sistemler var. Öyle geliştiki bu sistemler sizin adınıza operasyonel süreçler ile ilgili herşeyi yerine getiren Eticaret lojistik hizmetlerine dönüştüler.

İşte bazı yerine getirme hizmetleri;

  • stok takibi
  • fatura/irsaliye basımı
  • iade kabul ve yeniden stok alma 

bu da yurtdışında eticaret markası yaratmak isteyenler için çok büyük fırsatları beraberinde getiriyor.

Yani bir pazar ülke seçip bir eticaret web sitesi açarak ürünlerinizin operasyonel süreçlerini yönetecek bir lojistik firması ile anlaşıp müşterilerinize gönderebilirsiniz.

Yine aynı şekilde dijital pazarlama hizmetleri ile yeni müşteriler bulup markalaşabilirsiniz.

daha fazla bilgi almak için ücretsiz keşif randevusu oluşturabilirsiniz.
https://www.erdalvuran.com.tr/kesif-randevusu?q=p



Yurtiçinde e-ticaret türleri

Türkiye'de eticarete başlayanların çoğu eticaretin paket yazılımından ibaret olduğunu düşünüyor. Bu düşünceyi oluşturanlar ise yazılım satmak isteyen büyük markalar, paketinizi alın aynı gün satış yapın mantığıyla ilerliyor.

Belki çok büyük markalar gerçekten çok büyükten söz ediyorum Türkiye'nin her yerinde bir şubesi olan ve gerçekten müşterilerine tekrar ulaşabilecek bir verisi olan markalar bunu aynı gün başarabiliyor.

Gerçek ne zaman gün yüzüne çıkıyor, satın almadan sonra ürünleri yüklerken oluşan zorluklardan siteyi yaratmanın en az 1 haftadan fazla zaman aldığını fark edince.Biz yeni gelen müşterilerimize şunu söylüyoruz;

  • eticaret işini yaparken gerçek dünyada dükkan yada yer açıyor gibi düşünün çünkü gerçekten böyle bir şey yapıyorsunuz.

  • Web sitenizden sadece kar elde etme bakış açısından sıyrılıp müşterileriniz için nasıl değer yarattığınızı fark etmeniz size asıl satışları getiriyor.

Müşterileriniz sizden değer ve fayda göreceklerini hissettiklerinde güven oluşuyor.
Güvenin oluştuğu bir ortamda ancak satış gerçekleşiyor.
 



Pazaryerlerinde satış

Pazaryerleri gerçekten bir işletmenin eticaret işlerine hiç para yatıracak bütçesi yoksa ve eticaret markası oluşturmaktan daha çok sadece satayım kar elde edeyim düşüncesi ile eticaret için gidilen ilk duraktır.

Ama öyle ki pazaryerinin içine girince karşılaşılan şu zorluklar;

  • Yüksek fiyat rekabeti,
  • Bağımlılık ve komisyonlar,
  • Listeleme kuralları,
  • Ek reklam ücretleri,
  • Marka imajının etkilenme süreçleri

Pazaryerlerinde hemen satış yapamayabilirsiniz. Çünkü yine algoritmalar sizi ön plana çıkarmak için pazarın size ihtiyaç duymasını bekler.

Ne demek istiyorum? Bir ürün pazar yerinde çokça satışı var ve stok bitmek üzere işte satışlarınız için bu süreyi beklemek zorunda kalırsınız ki sıra sizin ürünün satışına gelsin.

Diyelim ki aynı ürünü satan 100 farklı kişi var ve gerçekten 100'den fazlada olabiliyor ürünün fiyatı sürekli karınızdan düşmelisiniz ki satışınızı hızlandırmak için.

Pazaryerlerinde ciddi komisyon oranları vardır. (%5 ile %30 arasında değişir.)

Ürünlerinizin bu rekabet ortamından sıyrılıp ön plana çıkması için ekstre reklam ücretleri ödersiniz.

Bunun nedeni ise pazaryerlerinin de reklam vermeye muhtaç olması.

Müşterileriniz oluştukça kendi web siteniz üzerinden satış yapmadığınızı fark edilmesi yani direk markadan alışveriş yapma arzusunu yerine getirememesi marka kimliğiniz açısından olumsuz etki yaratır.

Yani başlangıçta pazaryeri mantıklı gibi görünse de iş derinleştikçe pazaryerinin sizden daha fazla kar elde ettiğini ve markalaştığı gerçeği ile yüzleşirsiniz.



Eticaret marka web sitesi

Eticaret'te marka bir web sitesine sahip olmak demek;

  • kurumsal kimliği tek bir karekter'de olan,
  • sorunsuz ve hızlı açılan bir eticaret  web sitesi,
  • büyümek için sürekli yatırım yapan,
  • markayı arzulayan ve satın alma gerçekleştiren müşteriler,
  • güçlü bir medya iletişim stratejisine sahip
olmak demektir.

Kurumsal kimlik:
Bu başlıkları sırası ile genişletelim her işte olduğu gibi eticaret'te de logonuz, sosyal medyadaki içerikleriniz, web sitenizin görünümü ve yazı tipografiniz tek bir karakterde olması sizi diğer rakiplerinizin önüne taşır.

İşinizi ciddiyetle yaptığınızın göstergesidir.

Hız:
Neticede müşterilerinizin internet siteniz üzerinde satın alma gerçekleştirir. İnternet sitenizin hız ve performansı sandığınızdan daha fazla satışlarınızı etkiler.

Sayfa yüklenme süresindeki 0,1 saniyelik düşüş, dönüşüm oranınızı %8 oranında artırabilir. (Kaynak: google)

Yatırım:
Rakipleriniz sürekli olarak yeni müşteriler bulmak için kazançlarını stratejik olarak kazandığı bu online Dünya'ya geri yatırarak yeni müşteri kitlesini genişleterek büyümeye devam ediyorlar. Dolasıyla sizin 'de bu rekabetçi koşullarda baş edebilmek adına stratejik yatırım yapıyor olmanız gerekir.

Müşteriler:
Müşterilerinizin artık sizin sadık fanatikleriniz onlara doğru içerikler pazarlayarak hem gelişmelerini hem yeni ürün satışlarını doğru bir şekilde gerçekleştirebilmelisiniz.
"Yeni bir müşteri edinmek, var olan müşteriyi elde tutmaya göre 9 kat daha pahalıdır."

İletişim:
Artık iletişim çağında yaşıyoruz, bir şeyleri görüyor, okuyor ve dinliyoruz adeta inandığımız şeyleri zihnimizde yaşıyoruz. Doğru bir iletişime sahip olmak markanız imajınız açısından son derece önemlidir.




Yorumlar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak.